Tips voor veilig bouwen en verbouwen

17-10-2016 09:14

Om professionele oplichting te voorkomen bij uw bouwproject plaatsen wij hier een aantal tips dit als een soort richtlijn die u mee kan nemen in uw komende bouw/verbouw plannen. Deze tips kunnen voorkomen dat u straks niet achterblijft met een kater en een grote schadepost want helaas komt dit nog dagelijks voor in de praktijk. Zelf hebben wij ontdekt dat er twee soorten klanten zijn waarvan de eerste groep (A) op zoek zijn naar snelle en goedkope vakmannen terwijl de andere groep(B) gericht zoekt naar kwaliteit, garantie, en deskundigheid. 

 

Goedkoop is soms duurkoop

Het verschil tussen de beide groepen is dat groep A via werkspot/klussen sites zoveel mogelijk vakmannen uitnodigen om offertes te laten maken om zodoende hier de goedkoopste vakman uit te halen. Groep A is gefixeerd op snelle en goedkope levering en afhandeling en vaak word er niet meer gevraagd naar garantie als de prijs goed in het gehoor valt is groep A snel overtuigd. 

 

Groep B daar tegen over bekijkt vaak of deze vakman is aangesloten bij de K.v.K.  om er zeker van te zijn dat deze ook in zee gaat met een echte vakman. Groep B willen weten wat de kwaliteiten zijn en of de vakman ook in het bezit is van een website is met feedback van klanten daarnaast word altijd gekeken of er garantie word gegeven op het werk. Het feedback gedeelte is bijna het belangrijkste waar groep B naar zal kijken dit is een graadmeter hoe een bedrijf te werk gaat en de tevredenheid van de klanten.

 

Offerte

SBS6 boevenindebouw.nl liet zien hoe vakmannen zich melden na aanvraag op offertes wat ons hier in opviel was.
 
Grof taalgebruik
Gekleed in joggingbroek
Collega vakmannen aanvallen
Vooraf geld betaald willen hebben voor materiaal
 
Besef dat een echte vakman altijd netjes gekleed verschijnt bij het maken van offerte en geen gebruik zou maken van grof taalgebruik deze zal echter geen collega vakmannen afvallen en al helemaal geen geld vooraf vragen voor bouwmaterialen. Nee er worden concrete plannen gemaakt en beter is dat de klant de leverancier van materialen zelf betaald. Zo hoeft de vakman dit niet voor te schieten en de klant heeft de factuur zelf in handen. 
 

Chantage  

Staak gelijk het bouwproject als de vakman begint te chanteren dat hij niet verder kan en eerst geld wil hebben voor materialen of als hij niet komt opdagen en telefonisch niet meer bereikbaar is. Sommige klanten voelen de druk oplopen en willen het project af hebben en zijn bereid te betalen in de hoop dat de vakman zijn werk weer op pakt en hervat. Geef nooit toe aan chantage want de onkosten lopen alleen maar verder op staak het project gelijk met deze vakman en doe gelijk aangifte bij politie. 
 

Contact

Gbf-klassebestratingen

gbfbestrating@gmail.com

De Kamp 17, Moddergat, 9142VA

+31.0655754092

Doorzoek de website

Facebookpagina GBF-klassebestratingen.

Portfolio

Referentie #1

Dit is een beschrijving van het referentie voorbeeld. Je kan het bewerken of verwijderen.

Referentie #2

Dit is een beschrijving van het tweede referentie voorbeeld.

© 2024 GBF-klassebestratingen.nl te Arnemuiden

Mogelijk gemaakt door het GBF-team ( ;